Blog

Happy Hour is van 9 tot 5 1e druk is binnen

Afgelopen vrijdag ontving ik de eerste versie van het boek Happy Hour is van 9 tot 5. Het boek werd met veel vertraging dan toch bezorgd. Het boek werd 19 mei verstuurd (Spanje) en kwam dus 6 juni aan (Nederland). Een verzending die normaal 3 – 5 dagen in beslag neemt.

De vertraging was ontstaan omdat de postcode niet op de gebruikelijke wijze was weergegeven.
Wat was er weergegeven:

Doetinchem (7007 mr)
NLD

Wat TNT Post kan lezen:

7007 MR Doetinchem
Netherlands

Zoals je in de video kunt zien was het niet alleen mis met de verzending. In het bind proces is er ook iets niet helemaal goed gegaan. De Nederlandse omslag heeft een Engelse inhoud en de Engelse omslag heeft een Nederlandse inhoud.

Na de eindcontrole ben ik verder zeer happy met het boek. Dit betekent dus ook dat het boek is vrijgegeven.. Je kunt het boek nu bestellen via Lulu.com. Als jij de Nederlandse versie bestelt krijg je natuurlijk het boek met de Nederlandse omslag en de Nederlandse inhoud :o).

Bestel het boek nu en kijk hoe jij kunt:

houden van je baan
houden van je leven
en knallen op je werk


Continue reading “Happy Hour is van 9 tot 5 1e druk is binnen”

Goed nieuws! Je Lulu bestelling is verstuurd!

Een mooi bericht vanochtend in mijn inbox:

We dachten dat je wel graag zou willen weten dat je Lulu bestelling verstuurd is. (Je kan de details hieronder bekijken.)

Je kunt altijd de status van een bestelling bekijken op onze website: …..

Verstuurd op vie, 23 may 2008 via Precio fijo
Alle artikelen van je bestelling zijn verstuurd.

In deze verzending
===========================
1 or Happy Hour is 9 to 5 – How to Love Your Job, Love Your Life and door Alexander Kjerulf (Printed)
1 or Happy Hour is van 9 tot 5 door Alexander Kjerulf (Printed)

Bedankt voor het winkelen bij Lulu!

Klaar om meer te bestellen? Kom langs.
(http://www.lulu.com/nl)

Klaar om iets te produceren? Ga aan de slag!
(http://www.lulu.com/nl/products)

Inloggen in je account
(http://www.lulu.com/account/)

Hulp nodig?
(http://www.lulu.com/nl/help/)

Happy Hour is van 9 tot 5 geplaatst op Lulu.com

Zojuist heb ik de bestelling geplaatst voor de eerste druk van ‘Happy Hour is van 9 tot 5’. Nu moeten we nog ongeveer 15 dagen vol spanning wachten dat we dit eerst boek van deze Nederlandse vertaling thuis hebben.

Als dan blijkt dat we alles goed hebben gedaan kunnen jullie ook het boek bestellen in www.lulu.com/nl.
Een voorproefje:

Design kan ook gelukkig maken

Een leuke presentatie over hoe Stefan Sagmeister gelukkig wordt van zijn werk; design.
Het is een presentatie uit TED (Technology, Entertainment en Design). Een jaarlijks terugkerend evenement met de meest fantastische presentaties, iets waar ik helemaal gelukkig van kan worden.
Erno Mijland heeft veel van deze zogenaamde TED Talks verzameld in de Tofste Talks.

Segmeister neemt de luisteraars mee langs verschillende designs en laat zien waarom je vrolijk kunt worden van design. Hij heeft o.a. gewerkt voor Lou Reed en de Rolling Stones. Meer over Segmeister op Wikipedia.

Meer Happy presentatie in de TED What Makes us Happy Theme.

Ken jij ook een presentatie die je helemaal gelukt (heeft ge)maakt.

De kracht van sociale media – de omslag is klaar

Het boek is geheel vertaald nu moesten alle afzonderlijke hoofdstukken in 1 document. OK, aan de slag.

Er moest nog iets gebeuren waar ik zelf niet zo veel mee kan, de omslag in het Nederlands. Eerst de files van Alexander Kjerulf opgevraagd. Daarna op zoek naar mensen die de omslag zouden willen omzetten naar Nederlands. Dan bedoel ik dus niet vertalen, want dat heeft Monique Scholtz gedaan, maar dan heb ik het over de opmaak. Voor de oproep maakte ik gebruik van Twitter.

Van Lone Orum, omslagontwerp origineel, kreeg ik een bestand waar niet veel mensen mee werken. Via Twitter kreeg ik van een aantal mensen een reactie. Een aantal daarvan heb ik de file en de vertaling gestuurd.

Sebastiaan ter Burg heeft eerst alle tekst in lagen gezet en is van daar verder gaan werken. Hij stuitte op een probleem met de letters in Adobe Illustrator. Opnieuw werd Twitter ingezet. Na veel getwitter en ge-msn kwamen Marcel (@Marcel_InCircle) en Karin (@katootje)met de oplossing.

Omslag Happy Hour is van 9 tot 5

En zie daar het resultaat.

Kijk dat is wanneer je opnieuw leert wat de kracht is van sociale netwerken. De kracht van samenwerken met gepassioneerde mensen die iets moois willen maken. Dit soms ook zo maar doen, hulp aanbieden.

Dank jullie wel, allemaal, voor jullie tips en adviezen om de omslag zo mooi te krijgen!

Om met Hannibal (A-team) te spreken:

“I love it when a plan comes together”

En nu alles naar Lulu versturen om een proef te laten maken.

Zie ook artikel van Sebastiaan Happy hour is van 9 tot 5 cover, opgelost!. Het artikel heeft hij gebruikt tijdens het proces van probleem oplossen, door afbeeldingen en de Illustrator files online te plaatsen.

De gelukkige werknomade

Dagblad nrc.next heeft vandaag een aardig artikel over de opkomst van de werknomade: de zelfstandige die werkt in publieke ruimtes en er netwerkrelaties ontmoet. Alexander Kjerulf is er een goed voorbeeld van: hij schreef ‘Happy Hour is 9 to 5’ voor een groot deel in horecagelegenheden. Het kan allemaal door nieuwe ontwikkelingen in de technologie. Die zorgen ervoor dat je op elke plek met een draadloos netwerk bij je documenten én je software kunt. Voor steeds meer professionals is werken op deze manier puur genieten, zoals voor Erwin Blom die in het artikel zegt: “Het werk gaat inderdaad altijd door, maar ik zie het niet als werk. Wat ik doe valt samen met mijn passie.”

Bron: De onstuitbare opmars van de werknomaden

De vertaling is af en nagekeken

Het schiet nu echt op. Monique Scholtz heeft de vertaling helemaal afgerond. Erno Mijland heeft alle hoofdstukken nagekeken (eindredactie). Nu ligt de prioriteit om alle hoofdstukken in 1 document te krijgen en bij lulu.com.

Hiervoor heb ik zojuist een template opgehaald bij lulu.com en zal ik de komende week het gehele binnenwerk van het boek in 1 document gieten inclusief alle afbeeldingen. Dan gaat het geheel nog 1 keer naar Erno Mijland voor een laatste controle.

En we moeten natuurlijk nog de cover maken. Ik heb Alexander Kjerulf gevraagd of we het origineel kunnen gebruiken en omzetten voor de Nederlandse vertaling.

Dan gaat het boek naar lulu.com en zal ik de eerste exemplaren bestellen. De doelstelling is namelijk dat we tijdens het Social Media Event (SME08) op 12 juni 2008 het eerste exemplaar kunnen laten zien.

Als het boek in zijn geheel bij lulu.com staat zal ik hier ook het online plaatsen van de hoofdstukken afronden. Hiervoor wil ik nog een aantal dingen aanpassen aan het ontwerp van deze site.

De bedoeling is dat er net als van het origineel 3 versies komen:

  • online gratis alle hoofdstukken te lezen
  • een PDF te downloaden (via lulu.com)
  • het boek online te bestellen (via lulu.com)

Alexander Kjerulf op collegereeks Nyenrode

Waarom leidt focussen op het goede leven tot goed zakendoen? Die vraag staat centraal in een collegereeks op Nyenrode Business Universiteit. De reeks bestaat uit zes bijeenkomsten met internationale sprekers. Alexander Kjerulf is erbij, en wel op 27 oktober, samen met Tara Hunt.

Overige sprekers tijdens de Engelstalige collegereeks zijn geluksprofessoren Ruut Veenhoven en Paul de Blot, Carol Graham en Onno Hamburger, Robert Kall, Ashraf Ramzy en Peter de Kuster, Bas Haring en Todd Kashdan.

Het gaat om een exclusieve reeks met bijeenkomsten op verschillende locaties. Een van de bijeenkomsten speelt zich af tijdens een boottochtje op de Loosdrechtse Plassen. Er is plaats voor 35 deelnemers die als vroege vogel € 4.000 betalen en als laatkomer € 5.000. Meer informatie op de website van het Haring Institute of Happiness dat de collegereeks heeft georganiseerd.

Belonen is straffen

Coert Visser schrijft op zijn weblog Oplossingsgericht Management:

“Als je iemand ‘beloont’ voor het doen van iets dan zou het heel goed kunnen dat je zijn intrinsieke motivatie voor deze activiteit ondermijnt en hiermee indirect ook zijn presteren.”

Alexander Kjerulf haalt dit principe van ‘belonen is straffen’ ook aan in zijn boek. Het zet de hele discussie over prestatiebeloning in een ander daglicht. De grootste beloning voor de gelukkige werker is het plezier in het werk zelf. Werkgevers die hun medewerkers willen belonen zouden hun pijlen dus daarop moeten richten: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn medewerkers (nog) meer plezier in hun werk hebben.