Over dit boek

Over dit boek

 

Dit boek is voor iedereen met een baan en iedereen die er een wil. Of je nou werknemer, manager of leidinggevende bent, dit boek bevat tips voor je. Of je nou werkt in de industrie, dienstverlening, overheid of retail, er zitten bruikbare tools in. Of je nou net je diploma hebt en op zoek bent naar je eerste baan of je hebt al een indrukwekkende  carrière achter je liggen, er valt altijd meer te leren over happiness at work.

Dit boek wil je ervan overtuigen dat:

  • Iedereen gelukkig op het werk kan zijn.
  • Gelukkig zijn op je werk niet alleen je werk leuker maakt, maar dat ook je kwaliteit van leven buiten je werk zal toenemen en je succesvoller wordt.
  • Gelukkige bedrijven veel efficiënter zijn dan ongelukkige: geluk levert een goede neus voor zaken op.
  • Happiness at work geen atoomwetenschap is, het gaat er gewoon om jezelf en je werkomgeving gelukkig te maken.

Natuurlijk is het niet voldoende alleen informatie hierover te krijgen, we moeten er ook iets mee doen. Daarom biedt dit boek je alles wat je nodig hebt om jezelf en anderen gelukkig op het werk te maken:

  1. Kennis: de basistheorie van happiness at work, gebaseerd op ervaringsdeskundigheid.
  2. Tools: eenvoudige, praktische adviezen en tools om snel resultaat te bereiken.
  3. Energie: ik zal proberen je enthousiast te maken over het concept van happiness at work en je stimuleren er iets mee te doen.
  4. Een plan: een gedetailleerd maatwerkplan voor jouw situatie.

 

Verhalen en cases

In dit boek wordt vaak verwezen naar waargebeurde cases van organisaties die succes hebben geboekt door geluk. In managementboeken staat vaak voor elke case een lijst met prestaties  van het betreffende bedrijf. Vaak ziet dat er ongeveer zo uit:

Acme Inc. is het enige bedrijf in de wereld dat na 58 jaar een groei  van in de drie cijfers heeft doorgemaakt.

Hun aandelen zijn van tien dollarcent naar 452 dollar gestegen en zijn volgens alle investeringsadviseurs nog steeds een ’strong buy’.

In 1938 zijn ze begonnen in het bescheiden buitenhuisje van de oprichter, en nu doorgegroeid naar een kantorencomplex dat zo groot is als de helft van de gebouwen in lower Manhattan.

De oprichter is nu rijker dan Bill Gates en drie van de vier werknemers gaan voor hun veertigste als miljonair met pensioen door hun opties op de beurs.

Of woorden van die strekking.

Zulke litanieën van ongelofelijke prestaties worden op den duur niet alleen saai, ze schetsen ook een verkeerd beeld. Het bedrijf mag dan wel  succesvol zijn, maar waarom eigenlijk? Innovatie kan de reden voor succes  zijn, of timing, geluk, slimme investeringen of puur toeval. Wie zal het zeggen?

Als ik in dit boek een bedrijf als case gebruik, dan kunnen we veilig aannemen:

  1. Dat het buitengewoon goed met ze gaat.
  2. Ze geloven zelf dat een van de belangrijkste verklaringen voor het succes happiness at work is.

OK? OK!

Alle verhalen die je in dit boek tegenkomt, zijn waargebeurd.  Ter bescherming van onschuldige mensen zijn namen en andere details misschien gewijzigd, maar alle gebeurtenissen hebben echt plaatsgevonden.

 

Bezoek de website

 

Bij dit boek hoort een website met het volgende adres: www.positivesharing.com/happyhouris9to5.

Hier vind je:

  • Aanvullende literatuur en artikelen over happiness at work.
  • Werkbladen voor de oefeningen.
  • Verschillende downloads, inclusief MP3’s voor bepaalde oefeningen.
  • Een boekenlijst om meer boeken over happiness at work te vinden.

Bovendien kun je mij en de rest van de wereld vertellen wat je van het boek vindt en kun je van gedachten  wisselen met andere lezers.

Nog meer inspiratie kun je vinden op mijn blog, waar ik elke dag schrijf over happiness at work.  Het adres is  www.positivesharing.com.